Invatarea matematicii prin noile metode de comunicare
526315-LLP-2012-CY-COMENIUS-CMP
In perioada noiembrie 2012- octombrie 2014, Colegiul National "Calistrat Hogas" Piatra Neamt este implicat intr-un nou proiect al Comisiei Europene(Comenius MP).
Proiectul intentioneaza sa promoveze noi metodologii in procesul de invatare/predare a matematicii pentru elevii cu varste cuprinse intre 9 si 18 ani, ce pot fi folosite in orice mediu scolar. De asemenea, acest proiect va face procesul de invatare a matematicii mai atragator pentru toti elevii, dezvoltandu-le gandirea creativa. Metodele ar putea fi folosite pentru orice materie intracuriculara, pentru toate varstele.
Multi copii, precum si parintii lor, considera, din pacate, matematica ca fiind fiind o disciplina scolara dificila si plictisitoare. In locul studierii matematicii (sau al oricarui alt obiect), multi elevi prefera sa-si petreaca majoritatea timpului liber urmarind programe TV, jucandu-se jocuri electronice, primind si trimitand mesaje, poze, filme, etc. O metoda folosita pentru a directiona copiii inapoi spre "terenul de joaca" al educatiei consta in folosirea unor mijloace ("arme") similare celor folosite de "inamicii" lor, precum asimilarea matematicii printr-o modalitate non-traditionala (joc, teatru sau prin competitii asemanatoare arhicunoscutului X-Factor).
Partenerii acestui proiect provin din universitati, scoli, asociatii de matematica, fundatii, scoli de actorie, scoli de arta si intreprinderi.
Activitatile acestui proiect contribuie la "Educatie si pregatire 2020" deoarece sporeste creativitatea si inovatia printre tineri. De asemenea, contribuie ca mijloc de referinta in vederea cresterii cu 15% a aptitudinilor de baza (matematica si stiinte) pentru cei cu rezultate mai slabe si promoveaza cooperarea Europeana in scoli in domeniul competentelor prin sustinerea competentelor cheie pentru matematica.
Scopul acestui proiect este dezvoltarea metodologiei de predare si invatare a matematicii prin crearea a doua mijloace principale care pot fi folosite de profesori. Metodele vor fi create astfel incat ele sa poata fi folosite intr-un curs de formare pentru profesorii care predau matematica elevilor cu varste cuprinse intre 9 si 18 ani.
Cele doua metode sunt:
A. MATHeatre: Invatarea si predarea matematicii prin activitati teatrale matematice.
B. MATH-Factor: Invatarea si predarea matematicii prin activitati de comunicare.
Invitam liceele, scolile generale, profesorii si elevii sa participe la viitoarele concursuri de matematica prin mijloace de comunicare care se vor lansa anul viitor in Romania si in intreaga Europa.
Este de asteptat ca aceste noi metode vor face matematica mai atractiva pentru tineri, profesori si parinti, iar ele vor concura cu tendintele curente ale activitatilor tinerilor cuprinsi in segmentul de varsta cuprins intre 9 si 18 ani.
Organizatia coordonatoare este Societatea Matematica din Cipru, in parteneriat cu alti 12 parteneri din tari precum Cipru, Grecia, Bulgaria, Romania, Austria, Suedia, Franta, Spania, Republica Ceha, Belgia si Ungaria (descarca pdf).
Mai multe informatii pe: www.le-math.eu si www.cms.org.cy